23. března 2015

#paleo Testovací týden 5: obiloviny

Když přestanete jíst obiloviny, přestanete jíst skoro všechno, co jste dosud jedli - pečivo, ovesnou kaši, cornflake, musli, sušenky, knedlíky, těstoviny, i rýži...

Co dneska není z těsta, který by nebylo z obilovin?! Přesně takovou otázku jsem si pokládala celý tento týden. Co vlastně budu jíst? o_O
Snažím se jíst aspoň tmavé (třeba žitné) pečivo, ale ani to tento týden nepřipadalo v úvahu. Navíc jsem se naučila dělat si pořádnou snídani v podobě ovesné kaše - té jsem také tento týden dala sbohem.
Zásadní problém nastal ve škole - myslela jsem si, že nebude problém se tam najíst, máme tam i menzu se zdravou výživou, ale opak byl pravdou. Klasickou menzu jsem vyřadila rovnou, protože rychlým pohledem na jídelní lístek a seznam alergenů jsem zjistila, že všechna jídla obsahují alergen č. 1 - obilí. Ve zdravé výživě měli na výběr buď něco vážně podezřelého nebo rizoto - a překvapivě obsahovalo rýži. Stejně jsem zaplakala i nad všemi těstovinami. Nakonec jsem tedy ukořistila polévku a salát s dresinkem a kuřecím masem. Kdo by tam byl čekal obiloviny, že?! Bohužel v tomto okamžiku došlo k drobnému porušení tohoto týdne. V polévce i pod listy salátu na mě byla nastražená kukuřice! Po rychlé konzultaci s @Tomik89 mi bylo povoleno (asi se ještě styděl za ten čokoládový bonbon v minulém týdnu) sníst těch pár zrníček kukuřice, abych jejich vybíráním nestrávila celou pauzu na oběd.
Inu, i tento týden byl náročný, i když za nejtěžší pro mě stále považuji ten bez mléčných výrobků.
Příští týden už nebude se žádným omezením, dávám si čas na vyhodnocení a přípravu na celé Whole30. Často jsem četla, že se lidé k této změně odhodlali v podstatě přes noc. Já se na to potřebuji trochu připravit - jak psychicky, tak prakticky. Tak doufám, že to bude stát za to!

0 komentářů:

Okomentovat