23. května 2015

Whole30: 2. týden

Včera jsem ukončila 2. týden Whole30. Jaký byl? Co všechno tvořilo můj jídelníček? A kde jsem nakupovala?
Článek z prvního týdne najdete zde.
Tentokrát to opravdu nebudu protahovat a jdeme rovnou na jídelníček...

8. den

Snídaně: kaše z chia semínek s ovocem (broskev, banán, borůvky) a mandlemi
Oběd: avokádo ve slanině, vejce natvrdo
Slaninu jsem nakoupila v Naše maso od Ambiente. Musím říct, že zážitek to byl obrovský. Všechno začalo hezky vypadající prodejnou a dlouhou frontou u bistra (což jsem brala jako známku kvality), kde se prodávají hotová jídla. Totálně mě dostala obsluhující slečna, která byla taková energická a uměla se vším poradit, ne jako obsluha ve většině prodejen. A pak samotná slanina! Sice byl ve složení potravinářský karamel (no, škoda, že ho tam přidávají), ale řekla jsem si, že kvalitnější výrobek asi neseženu. A ta chuť a vůně! To se nedá se slaninou ze supermarketů vůbec srovnávat. Za chuť se platí, v tomto případě 38 Kč za asi 130 g, ale stálo to za to! Takže do Naše maso v Dlouhé v Praze určitě zavítejte.
Svačina: jablko, kokosové lupínky 
Večeře: masové kuličky, cuketové nudle a trocha domácí majonézy

Aktivita: chůze 2 km

9. den

Snídaně: Jablkovo-kokosové trhanečky se skořicí s ovocem (broskev, borůvky, kiwi) a trochou kokosového mléka 
Ano, přiznávám, měly to být lívanečky, ale bez mouky se jim nechtělo držet pohromadě, takže z toho jsou nakonec trhanečky. Ale jak říká můj tatínek: „Ty kvality v tom jsou.“
Oběd: Dýňová polévka (z máslové dýně) s kokosovým mlékem
Ve skutečnosti byla víc oranžová než žlutá ;-) A hlavně moc dobrá. Trochu pikantní díky koření a trochu jemná díky kokosovému mléku.
Svačina: 3 malé mrkve
Večeře: žampiony plněné mletým masem a rajčaty
Mlsání: kokosové lupínky, rozinky, ořechy
Aktivita:  chůze 2 km

10. den

Snídaně: ovocný salát s ořechy
Svačina: 1/2 raw tyčinky s fíky a ořechy
Žádné obiloviny, žádné přidané cukry, žádné ošklivé konzervanty... Nakoupeno ve Sklizeno.
Oběd: grilované kuřecí prso se slaninou, ananasem a cuketou
Večeře: kuřecí polévka 
Dezert: kokosovo-banánové kuličky
Zkoušela jsem vlastní kokosové mléko, tak jsem chtěla ještě zpracovat ten vyždímaný kokos. Ve výsledku to nebylo špatné.
Aktivita: chůze 2 km

11. den

Snídaně: míchaná vejce, zelenina
Svačina: 1/2 jablka, banán, 1/2 raw tyčinky
Oběd: cuketové nudle s mletým masem, posypané sezamem
Svačina: ananas
Dnešní aktivita si žádala doplnění cukrů.
Večeře: Vepřové maso se švestkovou omáčkou, zeleninový salát
No, možná ta omáčka nevypadá zrovna vzhledně, ale byla opravdu výborná!
Aktivita: florbal 90 min

12. den

Snídaně: kaše z chia semínek s ovocem (ananas, borůvky, kiwi) a špetkou skořice 
Svačina: směs ořechů 
Oběd: grilované kuřecí paličky, grilovaná zelenina (rajče, paprika, mrkev, cuketa, celer) a omáčky (BBQ a jablkové chutney)
 Večeře: mrkvový salát, vejce
Aktivita: florbal 45 min

13. den

Snídaně: mrkvový salát, mix ovoce
Oběd: hovězí steak s květákovou kaší, bylinkové máslo 
Svačina: jablko
Večeře: Bramboráky, zelenina
Dnes se u nás dělaly bramboráky a mně bylo jasné, že večerní běhání bude náročnější, proto jsem si řekla, že si můžu dát výjimečně brambory, tedy bramboráky. Moje samozřejmě bez mouky. Původně jsem chtěla udělat napůl cukeťáky, ale přišla jsem domů, ale jak jsem byla už docela dost unavená a měla jsem velký hlad, tak jsem tam zapomněla dát tu cuketu :-D
Aktivita: letní příprava - běhání 1,5 h

14. den

Snídaně: mrkvový salát, vejce natvrdo, rajčata
Svačina: 1/2 hrušky, směs ořechů a rozinky (neslazené)
Oběd: Vepřová kotleta s opečenými rajčaty, květáková rýže se sezamovými semínky
Svačina: domácí jablečná přesnídávka
Čisté jablkové pyré bez přidaného cukru, zahušťovadel a konzervantů! Ano, opravdu to jde a hlavně to i výborně chutná. Myslím, že zavařené by vydrželo i delší dobu (pokud by ho někdo schoval a já ho nenašla). 
Večeře: zelené fazolky na másle a na česneku s mandlemi, volské voko, salátek

Shrnutí týdne

Po zkušenosti z minulého týdne bylo nutné si jídelníček naplánovat alespoň na pár dní dopředu a případně si něco předpřipravit. Jinak jsem totiž vařením strávila spoustu času. Zvláště následným úklidem, který jsem opakovala denně několikrát.

Vždycky jsem si myslela, že Clever jablka v dvoukilovém balení za necelých 40 Kč nebudou na nic použitelná, ale nakonec jsem z nich udělala sklenici moc dobrého chutney, sklenici přesnídávky a ještě mi zbylo do 3 porcí mrkvového salátu. A na chuti nebylo nic poznat.

Zjištění týdne: pokud před whole30 jíte kupované marmelády, schovávejte si ty skleničky, budou se hodit. ;-)

Problém týdne: v sobotu jsme se spolužákem seděli v centru v kavárně a řešili školní práci (no, hrozná zábava). Přišel čas oběda, ale nebyla jsem schopná najít nějaký otevřený podnik, kde by zahnali můj hlad ve stylu paleo. A to jsme byli v centru! Máte někdo nějaký tip, kam případně (i o víkendu) zajít na dobré jídlo vyhovující paleo? Předem díky :-)

Kde jsem tento týden nakupovala? Upřímně jsem si hodně oblíbila (převážně bio) produkty z dm drogerií (v oddělení s potravinami mají opravdu různorodé věci). Koupíte tam všechny možné suché plody a semínka, také tam mají koření, pasty, protlaky a jiné omáčky, ale i kokosové mléko, olej... Většina těchto potravin je bez přidaných cukrů, konzervantů a jiných nesmyslů. Ale vždy si raději přečtěte složení. Výběr (ve větších drogeriích) považuji za dostatečný, ceny jsou vyšší, ale odpovídají kvalitě a prodejny této sítě jsou skoro na každém rohu.
Dále jsem vařila z produktů z obchodu Nutric, o kterém jsem se zmiňovala už v prvním týdnu.
A zavítala jsem také do prodejny Sklizeno. V té na Harfě mě trochu zklamal malý výběr ovoce a zeleniny, ale jinými dobře vypadajícími produkty se to tam jen hemžilo.
Pro masné výrobky zajděte do Naše maso.

Co ještě změnit příští týden? Vzhledem k náročnějším aktivitám během týdne bych asi měla zvýšit množství bílkovin.

0 komentářů:

Okomentovat