22. května 2015

Whole30: Jak jsem do toho spadla

Sice je za mnou už skoro druhý týden Whole30, ale bohužel jsem se dříve k napsání článku (o všem, co tomu předcházelo a o týdnu prvním) nedostala. A ano, hluboce se stydím.

Moje testovací týdny už byly dávno za mnou a bylo mi jasné, že Whole30 už odkládám zcela záměrně. Proto jsem se odhodlala ke kroku číslo 1 - najít si paleo parťáka (mimochodem to je také můj závazek v rámci Osobního restartu), který by do toho šel se mnou a nenechal mě v půlce programu přestat. Ještě, že existuje Twitter!

Mé volání o pomoc vyslyšel i @martinsvetlik, který Whole30 absolvoval už dvakrát a byl ochotný se se mnou sejít a popovídat si (nakonec nejen) o paleo stravování, programu Whole30 a přihodit nějaké rady a tipy. Díky, Martine ;-)

Tento krok se stal pro mě celkem závazný, a tak jsem si řekla, že už není co odkládat. Věděla jsem, že by bylo dobré si alespoň na prvních pár dní naplánovat jídelníček a pode toho nakoupit. Ale už se znám nějakých pár let a věděla jsem, že než bych si sestavila jídelníček, tak by uplynulo dalších pár týdnů. Nebyl tedy čas ztrácet čas, takže hurá do toho po hlavě!

Následoval velký nákup ovoce a hlavně zeleniny na farmářském trhu. Sice u nás ještě není sezóna v plném proudu a zelenina je často stále dovážená ze zahraničí, ale třeba taková rajčata už konečně nějak chutnají, ne jako ta červená hmota, co se prodávala ještě před měsícem. Nedokážu si představit, že bych šla do Whole30 v zimě.

Zelenina na farmářském trhu je možná dražší, ale už na první pohled vypadá poživatelněji než ta ze supermarketů. A paleo je hlavně o kvalitním jídle, takže nebylo co řešit.

Nakoupeno jsem měla, ale ve výsledku jsem si jídla promýšlela ze dne na den. Velkým pomocníkem a inspirací mi byla paleo kuchařka Dobře živeni od Melissy Joulwan, u nás vydal Jan Melvil publishing. Pak také kniha Jídlo na prvním místě od manželů Hartwigových, také od Melvila, ve které je na konci také řada receptů. A v neposlední řadě také spousta blogů věnující se paleo stravování, zvláště těch českých, kde byla jistota, že potřebné suroviny opravdu seženu - Paleo-Doupě, Paleo recepty, kompletní jídelníček i s recepty na PaleoSnadno, a nebo PaleoLifeStyle. A pak ještě spousta dalších, které jsem v zoufalství vygooglila a už si je nepamatuji.

A proč jsem do toho vůbec šla? Proč zrovna paleo a ne jiná z milionů diet, se kterými se v poslední době roztrhl pytel? K Vánocům jsem si chtěla koupit nějakou knihu o jídle, protože jsem měla pocit, že můj způsob stravování není zcela v pořádku a chtěla jsem s tím něco udělat. Problém, kterou knihu vybrat, byl vyřešen k mému překvapení docela rychle. Moc fandím knihám, které vydává Jan Melvil publishing, a proto jsem sáhla po Jídle na prvním místě jako po záruce kvality. A tak se u mě tato kniha ocitla. Po Novém roce jsem měla dlouhodobější potíže se zažíváním (kupodivu to nebylo v důsledku silvestrovských oslav) a asi tahle situace mě donutila si knihu konečně přečíst. Po prvních kapitolách jsem ji měla chuť zavřít a vyhodit, protože mi zakázali většinu mého jídelníčku. Ale všechny argumenty a koncept paleo stravování mi dával docela smysl. Třicet dní není tak dlouhá doba a nikdo mě pak nebude nutit u toho zůstat. Chtěla jsem si to prostě vyzkoušet a tak trochu překonat sama sebe, protože 30 dní bez cukru jsem si opravdu nedovedla představit. Já, která často snídám sladké pečivo a po obědě většinou následuje nějaká ta mléčná čokoláda nebo sušenka... Asi to bude slušný očistec, ale půjdu do toho.

0 komentářů:

Okomentovat