6. března 2015

#čtu Born to run - Zrozeni k běhu (C. McDougall)

Někdy kolem Vánoc jsem přemýšlela, že bych si tuhle knihu sehnala a přečetla si ji. Po Vánocích jsem měla ale slušnou zásobičku čtiva, tak jsem to prozatím odložila. Na Nový rok se však tahle kniha objevila nějakou záhadou u nás na stole - nakonec to zas taková záhada nebyla, mamka si ji půjčila u známých, u kterých byli na Silvestra.
Tak jsem si řekla, že když už tu je, tak si ji taky přečtu. Nakonec to dopadlo tak, že jsme knihu četly s mamkou obě - každá jsme tam měla svou záložku a střídavě jsme se předháněly.
A teď už konečně ke knize...
 Zdroj: Heureka.cz

Čekala jsem klasickou motivační literaturu typu: „Běhejte, je to zdravé a naprosto úžasné!“. Proto to pro mě bylo milé překvapení, když jsem zjistila, že je to vlastně dobrodružné vyprávění, kde se často mluví o běhání. Zvláště pak o tom extrémním vytrvalostním - ultramaratony.
Pro čtenáře může být hodně zajímavé, že je vyprávění založené na reálných postavách. Bavilo mě si některé lidi nějak představovat a pak si vygooglit, jak doopravdy vypadají.
Do přáběhu jsou vlastně nenásilně zakomponovány různé myšlenky a rady o běhání a je na každém, co si z toho odnese. Spousta lidí si asi z toho vezme, že ultramaratonci jsou magoři, kteří na to jednou umřou. Další lidi to nakopne k tomu, aby začali (zase) běhat (jen na krátké tratě, prostě jen běhat)... A jiní si odnesou jen zajímavý příběh a přečtenou knihu do seznamu. Jo a ještě asi budete mít pocit, že tuto knihu musel sponzorovat nějaký prodejce chia semínek, protože o těch také uslyšíte často.
Mně osobně se knížka líbila právě díky příběhovosti. Zkrátka na to, že je to kniha o běhání, se četla vážně dobře. Doporučuji i zarytým neběžcům :-)

0 komentářů:

Okomentovat