8. března 2015

#paleo Testovací týden 3: cukr

Pro mě nejtěžší týden se stále blížil... Uvědomuji si, že jím sladkého celkem dost, zvláště po ránu, takže tohle bude sakra obtížné vydržet! Jak tedy vypadal týden cukrového závisláka?

Pondělí jsem zvládla nad očekávání dobře. Chuť na sladké po sportovní aktivitě zachránilo ovoce. Vypadalo to, že to zas tak hrozné nebude. Že je to opravdu jen závislost a té se jde zbavit. Jenom se to musí vydržet.
Jenže pak přišlo úterý večer a s ním také totální absťák. Pár slabších chvilek jsem zvládla díky rozinkám, oříškům a @tomik89 (toho jsem nesnědla, ale byl mi morální podporou).
Další dny v podstatě jen stoupala má spotřeba jablek, banánů a jiného na přírodní cukry bohatého ovoce.

Velká zkouška přišla o víkendu - v sobotu a neděli (jako naschvál) byly dvě oslavy a na každé úžasně vypadající dorty! To mučení a přemáhání! A vysvětlování, proč se po tom nesápu jako obvykle... A vzhledem k tomu, že jsem musela vyloučit i alkohol a limonády, tak to byla asi nejlevnější párty, na které jsem kdy byla. Takže jediný, kdo si tuhle párty opravdu užil, byla moje peněženka.
Ale i tenhle test jsem zvládla a úmyslně jsem tento týden nepozřela žádné přidané cukry.
Stejně jako u sóji jsem zjistila, že cukr a jeho další nepřírodní podoby se cpe také do všeho - přislazuje se sušené ovoce, bohužel i v mé oblíbené kavárně ho přidávají do domácí limči (a mají předpřipravený koncentrát už s cukrem) a v podstatě je přidaný cukr ve všem!
Asi největší problém jsem měla se snídaněmi, protože jsem už ve středu nevěděla, co si dát. Běžně si totiž dávám nějaké sladké pečivo nebo chleba s medem, marmeládou, prostě cokoli sladkého. Zeleninu běžně jím, ale k snídani k čaji mi to přišlo vážně divné. Za inspiraci k paleo snídani budu opravdu vděčná! ;-)
Důležité zjištění z tohoto týdne je, že se bez cukru dá vydržet - minimálně týden, jestli i měsíc, to se uvidí. Nejvíce jsem absenci cukru vnímala po sportu - snad bude stačit zásoba banánů.

0 komentářů:

Okomentovat