30. března 2015

Osobní růst 2015 (konference)

Jaká byla konference Osobní růst 2015, která se konala 26. března v Praze? Jaká témata se probírala a kdo všechno přednášel?

Jak už název napovídá, celodenní konference byla na téma seberozvoj a zahrnovala opravdu široké spektrum témat. V prostorách Ústřední městské knihovny v Praze ji uspořádali společně Jan Melvil Publishing a GrowJOB Institute. Program i přednášející vypadali velmi zajímavě. Bavilo mě, že každá přednáška byla inspirována a odkazovala na nějakou knihu, takže jsem získala navíc další tipy na knihy, které jsem ještě nečetla.
Moderování se ujali Petr Ludwig a Tomáš Baránek, kteří po ránu sršeli spoustou energie a mě dokonale doprobrali.
Škoda, že po tak skvělém úvodu následovala značně monotónní přednáška.

Jaroslav Chýle: Jak najít klid v šíleném světě: Co pro nás může udělat mindfulness (všímavost)

Myslím, že mindfulness si touto přednáškou moc lidí nezískalo. Po obědě, kdy většina z nás padne do „poobědové dimenze“, by byla asi tato přednáška vhodnější než na ranní rozjezd. Jediné, co mě zaujalo, bylo spojení „hardcore buddhistický výlet“. Nejlépe přednášku asi vystihovala kresba (vlevo nahoře) na Chytré zdi, na kterou mohli účastníci konference v průběhu dne kreslit a psát, co je napadlo:

Petr Ludwig: Co ví věda o spokojenosti: Jak dosahovat vyrovnanosti a být odolný vůči negativním vlivům


Když hovna obejmeš, stanou se z nich diamanty
Druhá přednáška však pokračovala v energickém duchu Petra Ludwiga - autora knihy Konec prokrastinace. A samozřejmě k této knize odkazovala i jeho přednáška. Velmi populárním se stal křeček (naučená bezmoc - viz Konec prokrastinace), který se pak v hojném počtu zobrazoval na Chytré zdi.

Stejně tak mě pobavilo vysvětlení rozdílu mezi Egem 1.0 a Egem 2.0 - „takový Matka Tereza stajl“.

Skvělé bylo také skupinové antidepresivum zadarmo:
 foto: @PVokal

Má spokojenost v souvislosti s touto přednáškou byla naplněna.

Beáta Vörösová: Nakopněte se paleostravou: Jak dosáhnout svých osobních cílů změnou jídelníčku


Na tuhle přednášku jsem se moc těšila, protože jsem nedávno dočetla Jídlo na prvním místě a rozhodla jsem vyzkoušet #paleo. Možná právě proto to bylo docela zklamání. Mě, jakožto častého rýpala do gramatiky, zabil už první slide, kde byly „obyloviny“, takže nějakého „zvalitního masa“ jsem si už ani nevšimla. Neříkám, že já mám vždy vše gramaticky správně, ale potěšilo mě, že jsem nebyla jediná, koho tato chyba zabolela. Budiž pro Beátu malou omluvou, že není Češka. I když „obyloviny“ by neprošly asi ani opravami ve Wordu.

#GrammarNazi
Prosím tě, Bei, řekni jim, že nejsme žádná sekta!

Nejdříve jsem nepoznala, že Beáta není původem z ČR, protože výslovnost měla moc dobrou, ale prozradilo jí používání slov z hovorové češtiny.
Více mě ale asi mrzelo, že jsem se o paleu a whole30 nedozvěděla víc, než vím z knížky. Vlastně jsem se nedozvěděla skoro ani to. A ti, kteří vůbec nevěděli, o co jde, o paleu vědí asi tolik, co před přednáškou.
Alespoň jsme se tématem hezky naladili na obědovou pauzu.

Po pauze měl následovat skečnouting, ale skečnoutaři se nacházeli někde mezi Brnem a Prahou, takže jsme se po obědě učili myslet pomalu...

Lukáš Hána: Proč myslet pomalu: Aneb o co důležitého jste přišli, pokud jste knihu nedočetli

Jak je to s rozumem a intuicí? Čemu dáváme přednost? A proč nedělat rychlá rozhodnutí? Velmi užitečná přednáška a skvělý řečník. I když pro mě jakožto dost nerozhodného člověka, by to nejdřív chtělo kurz o rozhodování vůbec. No, možná nejsem nerozhodná, asi jen o (důležitých) věcech dlouho přemýšlým a rozebírám je z různých pohledů (už ani nevím, jak dlouho jsem přemýšlela, jestli napsat tenhle článek a jestli vůbec (zase) začít psát blog). Takže vlastně myslím pomalu. Lukáš by ze mě asi měl radost, moji kamarádi už tolik ne. 

Optimismus je důležitý. Kdyby nebyl, tak by se lidé nebrali.


Michal Musil: Neprodávejte, ale rozdávejte: Překvapivá pravda o umění prodávat lidsky

Všichni jsme obchodníci a Prodávat je lidské (D. Pink). Tahle přednáška mě opravdu bavila. Nejen tématem, ale Michal Musil to zjevně nedělal poprvé a bylo vidět, že ví, o čem mluví. Myslím, že jsem ani jednou nekoukla do telefonu, neodepsala na Viberu a nezkontrolovala Twitter, takže mě přednáška o prodeji 2.0 opravdu dostala!

Nejvíc mě na obchodu baví, že si na konci dvě strany řeknou: Děkuju.


Lukáš Bajer a Radek Petřík: Základy skečnoutingu: Přestaňte si poznámky zapisovat, začněte je čmárat - a zapamatujete si více

Konečně došlo na skicování poznámek. Zajímalo mě, co všechno se dozvím nejen o skečnoutingu jako takovém, ale i o stejnojmenné knize, kterou nově vydává Jan Melvil. Zatímco nám Lukáš Bajer ukazoval, že každé dítě se rodí jako umělec a vlastně všichni umíme kreslit,

tak Radek Petřík pilně skicoval

 V Lukášovi se učitel nezapře a jeho historky a příklady ze školního prostředí přednášku skvěle doplňovaly. Třeba když vysvětloval, jak si žáci poradí se zpracováním informací:

A jednu skupinu označuji jako průtokový ohřívač...
a samozřejmě nechyběla fotografie průtokového ohřívače. Závidím jeho žákům, že mají takového učitele.

Eliška Vyhnánková: Pracujte nahlas: Začnete-li ukazovat lidem, co děláte a jak to děláte, budou se dít věci

Když může být CIA na Twitteru, můžete vy sdílet na jakékoli sociální síti.
Za původní přednášející Michaelu Losekoot musela kvůli nemoci zaskočit Eliška Vyhnánková. Vzhledem k tomu, jak nadšeně vyprávěl @Tomik89 o Elišky kurzu o sociálních sítí na Naučmese, tak jsem si byla jistá, že tahle přednáška bude stát za to. A stála! Eliška v úvodu skvěle navázala na všechny předešlé přednášky a pokračovala veřejným šokujícím přiznáním - že je prezidentka Czech Star Wars Universe, čímž parádně otevřela své téma Ukaž, co děláš (A. Kleon).

Chtěli bychom žít tak, jako naše profily na sociálních sítích.

 Tomáš Baránek: Jak si udržet vztah a manželství: Sedm typů chování, které rozhodují o tom, zda spolu vydržíte

Celou konferenci uzavřel Tomáš Baránek (Jan Melvil Publishing) přednáškou o vztazích a také uvedl další připravovanou knihu tohoto vydavatelství, která vypadá velmi zajímavě. Zatím jsem také jiné než zajímavé knihy od Melvila nečetla. Teda, musím se přiznat, až na Nápady na ubrousku, které jsem začala číst už asi třikrát, ale vždycky jsem je nakonec zavřela a sáhla po jiné knize. Věřím ale, že na ně jednou přijde správný čas.

Suma sumárum...

Jak tedy dopadla konference? Mně se moc líbila a po celém dni jsem odcházela sice unavená, ale se spoustou nových informací, inspirace a  také s Prací na dálku (J. Fried & D. H. Hansson). Takže jsem si mohla odškrtnout ze svého seznamu přání Koupit si knihu osobně u Jan Melvil Publishing a nemusela jsem kvůli tomu jet až do Brna!
Jsem si jistá, že ta příští bude zase o kousek lepší! Jen tak dál a díky za #osobnirust2015!



0 komentářů:

Okomentovat