9. června 2015

Whole30: 4. týden

Čtvrtý týden a 2 dny k tomu jsou za mnou a to znamená, že jsem absolvovala své poprvé s Whole30.
A čím dobrým jsem se krmila v posledním týdnu? Koukněte na kompletní jídelníček.



22. den

Snídaně: Míchaná vejce, avokádo
Svačina: Jablko
Oběd: Rybí trojboj, ratatouille a zeleninová obloha, bylinkové pesto, citronová omáčka

Svačina: makový koláč s banánem a kokosovým krémem, ozdobeno jahodou

Večeře: Vepřová pečínka, (skoro)coleslaw

23. den

Snídaně: ovocný talíř, makový koláč s kokosovým krémem a malinami

Oběd: Hovězí nudličky, batátové placky
Večeře: Pečené kuřecí stehno s dušeným zelím

Doping k večernímu učení: jablko

 24. den

Snídaně: Kaše z chia semínek s banánem a paleo müsli, ozdobeno jahodami

Oběd: Salát s pomerančem a pikantním kuřecím masem z grilu
Svačina: 1/2 mraženého krému s meruňkami
Možná to nevypadá zrovna vábně, ale bylo to moc dobré. Doporučuji.
Večeře: Batátové placky, salát z červené řepy a zelí

Aktivita: chůze 1 km

25. den

Snídaně: Jablkové lívanečky s ovocem a kokosovým krémem
Svačina: 1/2 kokosové raw tyčinky
Oběd: Králík s ratatouille
Svačina: Hruška
Večeře: Květákové placky, pikantní sekaná   
Dezert: Kokosový krém s meruňkami
Pořád to vypadá divně, ale pořád to bylo dobré (i ve variantě nemražené)
  Aktivita: chůze 4 km, běh cca 7 km

26. den

Snídaně: Restovaná jablka se skořicí, posypaná slaninou a pekanovými ořechy
Svačina: 1/2 kokosové raw tyčinky
Oběd: Kuřecí kousky v kokosu, sladkokyselá omáčka
Přiznávám, že ta omáčka by chtěla ještě vychytat, ale kuře v kokosové krustě moc dobré!
Svačina: Kousek ananasu, kiwi, směs semínek
Večeře: Zapečená vaječná omeleta (slanina, špenát, mandle; slanina, restovaná rajčata, paprika, cibule a mandle)

27. den

Snídaně: Kaše z chia semínek, jahody a maliny, paleo müsli
Svačina: Směs semínek
Oběd: Masové kuličky v rajčatové omáčce, cibulka, čerstvá bazalka
Svačina: Mix ovoce
Večeře: Salát s pomerančem a pikantním kuřecím masem
Aktivita: chůze 1,5 km

28. den

Snídaně: Kokosová kaše s banánem, pekanovými ořechy a pár rozinkami
Nevěřila jsem tomu, ale bylo to strašně dobré! Určitě vyzkoušejte.

Svačina: Jahody s kokosovým mlékem a paleo müsli
Oběd: Dýňová polévka s trochou kokosového mléka a semínky
Ve verzi „s sebou“
Svačina: raw tyčinka
Výjimečně celá. Učení na zkoušky si to vyžádalo.
Večeře: Obložený talíř (vejce natvrdo, mrkev, salát, rajče, pár škvarků, grilované cuketová plátky, paleo trojúhelníčky s cuketovo-okurkovým pyré, bylinkové máslo)
Doping k učení: Jablko a směs ořechů
Aktivita: chůze 1,5 km

29. den

Snídaně: volské voko na slanině, zelenina
Svačina: Nektarinka, pár kešu ořechů a rozinek
Oběd: Vepřová kotleta s batátovými hranolky, bylinkové máslo
Svačina: Kousek ananasu
Večeře: Masové kuličky s bylinkovým pestem a hořčicí, mrkvový salát
Až na ten salát trošku dojížďácká večeře, ale stejně to bylo mňam.

30. den

Snídaně: Kokosovo-banánová kaše s praženými lískovými ořechy, skořicí a grilovanou nektarinkou
Aneb co dělat s nedozrálými nektarinkami
Oběd: Hovězí steak s bylinkovým máslem, pár pečených brambor a salát z avokáda, rajčete a červené cibule
Svačina: Jahody s paleo müsli a teplým kokosovým mlékem
Večeře: Bramboračka a mrkvový salát

Shrnutí týdne

Tento týden jsem se odhodlala k zásadnímu kroku. Doma jsem si vyžádala rybu. Aha, a co je jako na tom? Ryby jsem nikdy nejedla, akorát rybí prsty jako malá, ale ty rybu viděly stejně tak akorát na obalu sousední krabičky, takže to se nepočítá. Nevím proč, ale prostě mi nechutnají. Zkoušela jsem ochutnávat různé druhy, takže představu o rybách mi nezkazil pouze český kapr. Jednak mi vadí ten rybí smrádek, který doprovází většinou sladkovodní ryby. A také ta chuť... Zkrátka mi ryby nechutnají a nikdy si je nedávám. O ostatních potvorách z moře vytažených ani nemluvím! Ale řekla jsem si, že paleo a Whole30 je ta správná příležitost, kdy dát rybám šanci, stejně jako jsem ji dala třeba spoustě divné zeleniny a jiným potravinám. A dopadlo to překvapivě dobře. Mamka připravila více druhů, takže bylo z čeho ochutnávat. A k mému překvapení se to dalo i jíst!
Zkouškové vzalo za své a svačiny se staly pravidelnější. Nezdá se to, ale na takové učení asi padne docela dost energie, protože jsem začínala mít opravdu hlad. A hlavně větší chuť na sladké, kterou jsem se snažila uspokojit čerstvým ovocem. Možná je tohle přesně ten princip, na kterém funguje závislost na cukru, ale vysokoškoláci jistě potvrdí, že doplňování cukrů ve zkouškovém je téměř nezbytností.
Chtěla jsem si tento týden koupit slaninu, a protože jsem byla v centru, měla jsem namířeno do osvědčeného Naše maso. Bohužel řeznictví mělo ještě zavřeno. Nakonec jsem zašla i do Sklizeno, kde se se rozhodla slaninu otestovat. Musím říct, že sice nevoněla tak intenzivně, jako ta z Naše maso, ale chutnala skoro stejně dobře. Minimálně chutnala jako jídlo!
Třicátý den se blížil čím dál tím rychleji a samozřejmě jsem začala přemýšlet nad tím, jestli hned další den sežeru všechno, na co přijdu. Ale to myslím vydá na celý další článek...

0 komentářů:

Okomentovat